Efekt yo-yo
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Efekt yo-yo

Zjawisko to dotyczy sporej ilości osób, które właśnie zakończyły swoją dietę. Jest to powód do radości, ale nie możemy zapomnieć o kilku zasadach, jeśli zapomnimy to będziemy narażeni właśnie na efekt yo-yo. Jeśli już jesteśmy po diecie to nie kończy z nią z dnia na dzień. Nie wracajmy do jadłospisu sprzed diety. Takie postępowanie jest zgubne, wiele osób cieszy się ze zgubionych kilogramów i w mgnieniu oka je odzyskuje. W czasie odchudzania spadło nam tempo przemiany materii. Dlatego ważne jest by stopniowo swojemu organizmowi dokładać obciążenia a nie rzuca go od razu na głęboką wodę. Jeśli tego nie zrobimy to za kilka tygodni na naszym brzuchu do nawa pokażą się wałki tłuszczu. Jedna z teorii mówi, że powrót do starej diety musi nam zająć tyle samo, co odchudzanie by nie było efektu yo-yo. Dlatego jeśli nasza dieta trwała trzy miesiące to przez kolejne trzy pokarmy powinny być tak dozowane by pod koniec tego okresu wrócić do swojej normalnej diety. Ważne jest tez by inaczej przyrządzać dania, przecież nie musimy z nich rezygnować. Jeśli dla przykładu smażyliśmy omlet na maśle to teraz zakupmy teflonową patelnię i zróbmy go bez tłuszczu. Starajmy się zastąpić białe pieczywo ciemnym. Jeśli lubisz sałatki warzywne to można je jeść bez ograniczeń za wyjątkiem tych z majonezem. Wielu specjalistów od odchudzania uważa, że zupa to podstawa. Dostarcza naszemu organizmowi witaminy i sole mineralne. Warto by w niej znalazło się jak najwięcej ziół i przypraw, dzięki nim przemiana materii będzie przyśpieszona. Jeśli w naszym organizmie będzie zbyt dużo toksyn to będzie on gorzej radził sobie z trawieniem. Dlatego warto oczyszczać go z toksyn. Najbardziej uniwersalnym sposobem jest picie dużej ilości wody, która za pomocna nerek wydali trucizny wraz z moczem. Najlepiej jak by jej wypijać min 1, 5 litra w ciągu dnia. Bardzo dobra jest też zielona herbata. Ważne tez by po diecie jeść kilka razy dziennie a w małych porcjach. Odstępy między posiłkami nie powinny być dłuższe niż 3 godziny. Organizm nie lubi ani być za bardzo najedzonym ani tez być głodnym. Jeśli pożywienie nie będzie dostarczane regularnie to wykorzysta on każdą okazję by odłożyć na bioderkach trochę tłuszczyku.