Jasność umysłu i koncentracja
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Ilekroć musimy pracować umysłowo, ważna jest dla nas jasność myśli, koncentracja i możliwość jak najlepszego wykorzystania zasobów naszego umysłu. Tymczasem zdarza się, że czujemy się zmęczeni, rozkojarzeni lub zwyczajnie nic nam się nie chce. Jest to jednak raczej wyzwanie, które przy odrobinie wiedzy i silnej woli pozwoli nam nauczyć się wykorzystywać w pełni nasze zasoby umysłowe, niż niemożliwy do rozwiązania problem. Wymienione powyżej przeszkody bardzo często biorą się z braku tak zwanej higieny pracy i można im zaradzić przez prostą zmianę swoich codziennych nawyków.

Zmęczenie podczas pracy często wynika z nieregularnego i niewystarczająco długiego snu, więc warto zacząć tak planować swoje codzienne zajęcia, aby zawsze znaleźć czas na spokojny sen w dobrze przewietrzonej sypialni, trwający około 8 godzin. Bezpośrednio przed położeniem się do łóżka warto też na pewien czas odłożyć wszelkie zajęcia i odpocząć, bo zmęczony organizm nie wypocznie w pełni. Wyciszmy się przed snem, poczytajmy ulubioną książkę lub posłuchajmy spokojnej muzyki, zamiast np. oglądać filmy akcji, które tylko niepotrzebnie nas pobudzają i rodzą napięcie, co sprawia, że ciężko jest nam zasnąć.

Rozkojarzenie i apatia mogą wynikać z braku dobrej organizacji pracy i poczucia, że mamy zbyt wiele do zrobienia, a właściwie nie bardzo wiemy od czego zacząć. Wtedy z pewnością pomoże zwyczaj notowania wszystkich zadań i rozdzielania ich na drobne elementy, które nie tylko same w sobie nie są tak zniechęcające, jak ogromne projekty, ale przede wszystkim dokładnie wiadomo, co trzeba zrobić, żeby uzyskać planowany efekt. W połączeniu z codzienną dawką ruchu i zdrową dietą, która dostarczy mózgowi wszystkich potrzebnych mu do efektywnej pracy substancji, działania te pozwolą nam pracować wydajniej i czerpać z tego więcej radości.